بررسی سوالات دیماه 92 با توجه به فرم زیر آغاز شد.
جدول ملاکهای مورد بررسی در فرایند طراحی سؤالات امتحانات داخلی دی ماه 1392 - استان های سراسر کشور
نام درس : کلاس : رشته : شاخه : آموزشگاه : نام دبیر :
ردیف |
ملاکهای عمومی طراحی سؤال (دارای ضریب 1 ) |
امتیاز 3 - 0 |
1 |
رعایت زیبایی سؤال ( خوانا بودن ، رعایت فاصله مناسب بین سؤالات ، رسم الخط صحیح و...) |
|
2 |
کامل بودن سر برگ ( دستورالعمل لازم برای پاسخگویی ، مشخص بودن تعداد صفحات و سؤالات وزمان آزمون ) |
|
3 |
مناسب بودن زمان پاسخگویی به سؤالات |
|
4 |
مناسب بودن تعداد سؤالات آزمون ( با توجه به زمان تعیین شده ) |
|
5 |
صحیح بودن نگارش سؤالات (عدم وجود غلط املایی در متن سؤال، عدم استفاده از واژههای مبهم و ... ) |
|
6 |
رعایت نکات دستوری در طراحی سؤالات ( صحیح بودن نگارش و نشانه گذاری و... ) |
|
7 |
مشخصکردن موارد منفی با کشیدن خط زیر آن و یا تایپ پر رنگ |
|
8 |
سلیس و روان نوشته شدن سؤالات ( به گونهای که همهی دانشآموزان برداشت یکسانی از سؤال داشته باشند ) |
|
9 |
در نظر گرفتن فضای مناسب برای پاسخ سؤالات |
|
10 |
عدم استفاده از سؤالات انتخابکردنی |
|
|
ملاکهای تخصصی طراحی سؤال ( دارای ضریب 2) |
امتیاز 3 – 0 |
1 |
مناسب بودن سؤال از نظر علمی |
|
2 |
اندازه گیری یک هدف توسط هر سؤال |
|
3 |
توجه به سطوح مختلف حیطهی شناختی اعم از دانش و فرادانش در طراحی سؤالات |
|
4 |
مرتبط بودن هر یک از سؤالها ( اعم از بازپاسخ یا بستهپاسخ ) با هدف یا هدفهای مهم یادگیری |
|
5 |
عدم راهنمایی متن سؤال به پاسخهای همان سؤال یا سؤالات دیگر |
|
6 |
ترتیب قرار گرفتن سؤالات از آسان به دشوار |
|
7 |
طراحی بخش عمدهی سؤالات در حد دانشآموزان متوسط |
|
8 |
رعایت بارم و بودجهبندی در طراحی سؤالات ( در نظر گرفته شدن محتوای مهم همه فصلها ) |
|
9 |
تناسب بارم هر سؤال با میزان ( سطح ) دشواری و حجم پاسخ |
|
10 |
طراحی سؤالات بر اساس جدول هدف محتو ا ( جدول مشخصات آزمون ) |
|
|
ملاکهای ویژهی طراحی سؤال ( دارای ضریب 2 ) |
امتیاز 5 - 0 |
1 |
استفاده از انواع سؤالات (درست – غلط، جای خالی، پاسخ کوتاه، چهار جوابی، تشریحی) |
|
جمع امتیاز به حروف : جمع امتیاز به عدد : |
|
نام و نامخانوادگی ارزیاب : تاریخ : امضا : مهر و امضا مدیر آموزشگاه:
با سلام برنامه برگزاری کارگاههای آموزشی گروههای درسی به شرح زیر اعلام میگردد. خواهشمند است به نحو مقتضی به اطلاع همکاران رسانده شود.کلیه کارگاههابجز ریاضی(فرزانگان)در آزمایشگاه هدف برگزار می گردد.
باتشکر
مدیر اجرایی گروههای آموزشی احمدی
ساعت |
تاریخ اجرای کارگاه |
موضوع کارگاه |
نام گروه درسی
|
5-3 |
26/9/92 |
بررسی اشکالات موجود در کتب درسی-بارم بندی دروس |
عربی
|
12-10 |
28/9/92 |
نرم افزار افزار حسابان |
ریاضی
|
30/12-30/10 |
5/10/92 |
مباحثی در نظریه اطلاعات کوانتمی-هم اندیشی |
فیزیک
|
30/8-30/10 |
5/10/92 |
تعیین فعالیتهای مشابه کتاب مطالعات اجتماعی سال اول |
علوم اجتماعی
|
12-10 |
7/10/92 |
بررسی کتاب استان شناسی –هم اندیشی |
جغرافیا |
12-10 |
7/10/92 |
بررسی کتاب جدید بیداری اسلامی-هم اندیشی |
تاریخ
|
11-30/9 |
8/10/92 |
نقد وبرسی کتاب سال دوم-هم اندیشی |
معارف |
12-10 |
9/10/92 |
بررسی ساختمان فعل و چگونگی تعیین تکواژ |
ادبیات
|
12-10 |
14/10/92 |
ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای نیل به اهداف آموزشی-هم اندیشی |
ذبان انگلیسی
|
30/10-30/8 |
15/10/92 |
آشنایی با محتوی الکترونیکی درس شیمی-تجزیه و تحلیل تغییرات شیمی 3 |
شیمی |
30/12-30/10 |
15/10/92 |
بررسی کتاب زیست شناسی سال چهارم |
زیست شناسی |